Tags

, , , , , , , , , ,

 

4X4’ün 16 olduğu öğretildi bize. Suyun kaldırma kuvveti, yer çekimi kanunu, dahi John Nash’in harika matematik formülleri, ve nice kesinliği ispatlanmış bilimselleşmiş gerçek. Peki ne kadar eminiz 2+2 nin 4 ettiğinden?

Londra’da yaşadığımız dönemlerde Uluslararası bir hava yolunda çalışan pilot bir arkadaşım vardı. Kocam ve ben onu yakaladıkmı sorulara boğardık. Yaşadığı maceraları anlatmasını isterdik ondan. Sabırla sorularımıza cevap verirdi, kesin bayıyorduk adamı ama elimizde değildi. Bizim için yaptığı işin sihirbazliktan ya da astronotluktan hiç bir farkı yoktu.

Bir gün şöyle bir soru sorduk: Bize yaşadığın en tehlikeli anıyı anlat…

Bize eğitimlerden birinde öğrenci bir  pilot arkadaşının yaptığı bir hata sonucu uçağın irtifa kaybettiğini ve düşmeye başladığını söyledi.

‘Uçağı devraldığımda hiç umut olmadığını biliyordum. Sadece dua ediyordum… Nasıl olduysa düşüşü engelledim ve uçağı yeniden stabil hale getirebilmiştim. Sonrasında yere indiğimizde o uçağı o kadar alçaktan nasıl kaldırmayı başardığıma inanamıyordum. Simülatörlerden
birine geçtim. Uçağın yüksekliğini, pozisyonunu girdim sisteme ve yaşadığım durumu simülatörde başarmaya çalıştım. Tam 3 kere denedim, 3’ünde de yere çakıldım. O gün orda olan tüm matematik ve fizik kanunlarına aykırıydı. ‘

Neden anlatıyorum bu hikayeyi size?

Bir kaç gündür kafamda insanlığın aşmakta en zorlandığı konuları düşünüyordum : Kibir, Gurur , God Complex (Tanrı Kompleksi), Spirituel Ego

Neydi hepsinin ortak teması diye düşünüyordum? Yaşadığım Regresyon seanslarında rehberlerimin bana verdiği mesajları düşünüyordum. Ama bir şeyler eksikti. Anlayamadığım bir şey vardı hep.

O an rehberlerim bana o pilotun mucize hikayesini hatırlattı. Nedenini düşündüm… Neden şimdi bunu hatırladım… Ve bilgi akmaya başladı:

– Bazı meslekler var, pilotluk, doktorluk, şifacılık, başbakanlık gibi … Bu ruhlar mutlaka God Complex’le sınanıyorlar. Öylesine bir güç, yetenek veriliyor ki onlara, yolda planını unutup, bu yeteneğin kaynak tarafından insanlığa hizmet için verildiğini unutabiliyorlar. (Ben geçmiş hayatlarımdan birinde inanın bu sınavdan fena çuvallamıştım.)

– Gurur, kibir, spiritüel ego insana ‘Ben biliyorum’ dedirtiyor.

Ben biliyorum!

Pilot arkadaşımın mucize kurtuluşu ‘O’nun, diğer matematik ve fizik ustalarının hiç bir şey bilmediklerine’ bir ispattı.

Hiç bir şey bilmiyoruz aslında.

Hele her şeyi çok iyi bildiğimiz anlarda.

Bize, insanlığa düşen… bana düşen…

İnanmak

Güvenmek

Teslim olmak

Umut etmek

Dua etmek

Bazen unutuyoruz, sahip olduğumuz her şeyin bir emanet olduğunu. Öte dünyaya götüreceğimiz sadece ruhumuzun başardıkları, deneyim ve kazanımlarımız.

Tanrı’nın bize verdiği güç, yetenek, zenginlik, mal, mülk hepsi O’na ait. Bize insanlığa geri vermemiz, paylaşmamız, herkesin en yüksek hayrı için kullanmamız amaçlı  veriliyor.

Biz aslında sadece aracıyız. Elçiyiz.

Bilgiyi de, yeteneği de, gücü de bize veren aynı Kaynak.

Bize düşen onun iradesini gerçekleştirmek…

Keyifle, coşkuyla, aşkla, inançla…

Tüm bunları bana hatırlatan sevgili pilotuma ve rehberlerime şükranlarımı sunuyorum.

Sevgi ve Şükranlarımla

Pınar Gogulan